Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan pracy pedagoga szkolnego 2024/25

PLAN PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO

W ZESPOLE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH IM. JANA PAWŁA II

2024/2025

 

Plan pracy powstał zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, Statutem Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Czarnem i Szkolnym Programem Wychowawczo- Profilaktycznym.

 

Zamierzam w zakresie:

  1. Rozpoznawania indywidualnych potrzeb uczniów, w tym uczniów posiadających trudności dydaktyczno – wychowawcze oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych:

- na bieżąco, na podstawie dostarczonych opinii i orzeczeń z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub Poradni Zdrowia Psychicznego analizować zalecane formy i metody pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniowi przez szkołę, nadzorować prawidłowość dostosowania wymagań edukacyjnych wobec ucznia z dysfunkcjami oraz współpracować z nauczycielami prowadzącymi zajęcia

-prowadzić systematyczny monitoring problemów dydaktyczno – wychowawczych, indywidualne wywiady, rozmowy z uczniami i rodzicami motywujące do korzystania z poszerzonej diagnozy w PP-P;

-konsultowanie indywidualnych przypadków ze specjalistami np.; psychologiem, lekarzem, kuratorem, itd.

 

  1. Organizowania i prowadzenia różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej (lub innych instytucji) dla uczniów, rodziców i nauczycieli:

- prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię z poradni psychologiczno pedagogicznej

- prowadzić indywidualne rozmowy z uczniami będącymi w trudnej sytuacji życiowej;

- udzielać wsparcia uczniom i ich rodzinom będącym w trudnej sytuacji szkolnej bądź życiowej, pomagać w dotarciu do specjalistów z zakresu psychoterapii lub innych instytucji odpowiadającym problemom ;

- organizować i prowadzić zajęcia profilaktyczne dla uczniów dostosowane do bieżących problemów i potrzeb młodzieży;

- prowadzić konsultacje (osobiste, telefoniczne, mailowe,) dla rodziców i nauczycieli według zaistniałych potrzeb.

- współpracować z pedagogiem specjalnym

 

  1. Podejmowania działań wychowawczo – profilaktycznych;

- Zapoznać uczniów , rodziców i nauczycieli z treścią Programu wychowawczo – profilaktycznego, standardami ochrony małoletnich

- kształtować i wychowywać w duchu wartości i poczuciu odpowiedzialności, miłości do ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego

- rozpoznawać warunki bytowe uczniów poprzez indywidualne rozmowy z uczniami i ich rodzicami;

- organizować dla uczniów spotkania dotyczące profilaktyki uzależnień i chorób społecznych zgodnie z harmonogramem;

- udostępniać materiały edukacyjne, ulotki, broszury, adresy stron internetowych dotyczące aktualnych problemów.

 

  1. Wspierania działań opiekuńczo –wychowawczych nauczycieli;

- przygotować tematykę zajęć wychowawczych na bieżący rok szkolny;

- wyszukać i udostępnić nauczycielom materiały związane z problemami okresu adolescencji, profilaktyką uzależnień i niepowodzeń szkolnych i inne;

- systematycznie monitorować wraz z wychowawcami klas realizację obowiązku szkolnego, pisemnie lub ustnie informować rodziców o nieusprawiedliwionych nieobecnościach na zajęciach lekcyjnych oraz   w razie konieczności wdrażać procedurę dyscyplinującą ucznia i rodzica;

- udzielać nauczycielom wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zaistniałych w klasie oraz aktualnych problemów wychowawczych.

  1. Organizacja pracy własnej;

- uzupełniać podręczną biblioteczkę, zawierającą propozycje z zakresu pomocy psychologicznej i pedagogicznej, pomocy dydaktycznej, filmy edukacyjne oraz inne materiały;

- na bieżąco dokumentować realizowane zadania w dzienniku pedagoga, prowadzić ewidencje uczniów potrzebujących szczególnej opieki ze strony szkoły;

- Uzupełniać wiedzę i zdobywać nowe umiejętności poprzez samodoskonalenie oraz udział w rozmaitych formach kształcenia zawodowego.

  1. Realizacja zadań ogólnych;

- opracowywać ankiety w celu monitorowania sytuacji wychowawczej a ich dane statystyczne, wyniki i analizy udostępniać społeczności szkolnej;

- uczestniczyć w spotkaniach Zespołu Wychowawczego, oraz na posiedzeniach Rady Pedagogicznej;

- brać czynny udział w szkolnych uroczystościach, wycieczkach i imprezach oraz uczestniczyć w organizacji szkolnych i pozaszkolnych konkursach.

 

Opracowała

Ewa Gwozdowicz- Wojciechowska

Data dodania: 2022-10-04 22:43:30
Data edycji: 2024-09-12 20:30:33
Ilość wyświetleń: 1758

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

„TWOJA PRZYSZŁOŚĆ Z NASZĄ SZKOŁĄ”

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej