PLAN PRACY ZESPOŁU WYCHOWAWCZEGO NA ROK SZKOLNY 2024/2025
SKŁAD ZESPOŁU:
EWA GWOZDOWICZ- WOJCIECHOWSKA
ANITA FORYSZEWSKA
BEATA MAKARYK
KATARZYNA FUSIARA
RADOSŁAW KAMIŃSKI
MAŁGORZATA ZINKIEWICZ
GRZEGORZ ZASADA
HANNA BĄK
MARZENA MONTUSIEWICZ
BOGUMIŁA ZATORSKA
MONIKA CHOJNOWSKA
EMILIA MARCINOWSKA
MAREK BEATA
KRZYSZTOF MILEWSKI
MISIUN ADRIAN
LIDIA ANDRUSIECZKO
KATARZYNA FIEREK
MAGDALENA KARCZEWSKA- ŚCIBIŃSKA
LECIEJEWSKI MATEUSZ
BĄK BARBARA
BĄK KAROL
BOCIS MARCIN
CIOSEK JANINA
CZAPIEWSKA MARTYNA
FIGIEL RAFAŁ
GAWLIK EWELINA
IKERT JOANNA
SUSIAK TOMASZ
KUMISZCZA MARCIN
Zespół spotyka się minimum dwa razy w semestrze, dodatkowe terminy w razie potrzeb.
L.p. |
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI
|
1 |
Organizacja pracy Szkolnego Zespołu Wychowawczego
|
- przygotowanie planu pracy w oparciu o program wychowawczo- profilaktyczny szkoły;
|
2 |
- omawianie trudnych sytuacji wychowawczych i dydaktycznych zaistniałych w szkole. Szukanie przyczyn ich powstania oraz sposobów zapobiegania.
|
- udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami i środowiskiem - prowadzenie lekcji wychowawczych dotyczących zdiagnozowanych problemów wychowawczych - informowanie i omawianie z rodzicami trudnych sytuacji wychowawczych; - poruszanie kwestii wychowawczych z innymi członkami zespołu; - szkolenia rady pedagogicznej wg. potrzeb
|
3 |
czuwanie nad przestrzeganiem praw i obowiązków ucznia.
|
-Zapoznanie uczniów i rodziców ze standardami ochrony małoletnich, rozpatrywanie skarg wniesionych przez uczniów, rodziców bądź prawnych opiekunów w przypadkach naruszenia praw ucznia, -notowanie na bieżąco ocen w zeszytach przedmiotowych oraz w dzienniku elektronicznym w celu umożliwienia rodzicom pełniejszego monitorowania osiągnięć uczniów. |
4 |
Kształcenie postaw i zachowań sprzyjających funkcjonowaniu w społeczeństwie.
|
-kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich młodzieży odwiedzanie lokalnych miejsc pamięci, udział w akcjach społecznych) - zapobieganie zachowaniom agresywnym - pogadanki z pedagogiem szkolnym nt. agresji słownej i bezsłownej, przeprowadzenie ankiet badających poczucie bezpieczeństwa uczniów w szkole, - działania antydyskryminacyjne - wpajanie uczniom szacunku wobec innych wyznań, kultur ,koloru skóry, niepełnoprawnych - imprezy, zajęcia pozalekcyjne - koła zainteresowań |
5 |
Kształtowanie w uczniach krytycznej postawy wobec zagrożeń cywilizacyjnych, ekologicznych, zdrowotnych.
|
-udział w akcjach ekologicznych (Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi, selektywna zbiórka odpadów); -uświadamianie uczniów o zagrożeniach cywilizacyjnych: tzw. „śmieciowym” jedzeniu, zanieczyszczeniu środowiska, zagrożeniu uzależnieniami (papierosy, alkohol, narkotyki, dopalacze i inne środki psychoaktywne) - udział w programach profilaktycznych propagujących zdrowe odżywianie i aktywność Fizyczną zapobieganie zagrożeniom płynącym z niewłaściwego korzystania z komputera - bezpieczeństwo w sieci (cyberprzemoc, dyskryminacja, Nadużywanie gier komputerowych) - przeprowadzenie pogadanek i lekcji o tematyce prozdrowotnej (m.in. o znaczeniu zbilansowanej diety, piciu wody)z udziałem pedagoga szkolnego, pielęgniarki oraz zaproszonych gości. - wyjazdy na wycieczki
|
6 |
rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów.
|
-współpraca z nauczycielami prowadzącymi koła zainteresowań oraz rodzicami - kształtowanie kreatywności dzieci poprzez umożliwienie uczniom wpływu na metody i formy pracy na lekcji
|
7 |
Współpraca z Samorządem Uczniowskim w celu rozwijania wśród uczniów samorządności.
|
- pomoc uczniom w realizacji działań SU zgodnie z planem pracy SU
|
8 |
Kontakt i współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
|
-kierowanie uczniów (w porozumieniu z rodzicami) do PP-P. - uwzględnianie opinii i orzeczeń wydanych przez PP-P w pracy dydaktycznej i wychowawczej - koordynowanie pracy zespołu przy współtworzeniu IPET-ów, WOPFU. |
9 |
Rozwijanie systematycznej współpracy z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym.
|
-organizacja dla rodziców otwartych godzin wychowawczych; - uwzględnienie opinii rodziców podczas konstruowania klasowych planów wychowawczych; -aktywizacja rodziców poprzez angażowanie ich w proces nauczania oraz organizację imprez szkolnych
|
10 |
Wymiana doświadczeń między nauczycielami.
|
praca w zespołach przedmiotowych - organizacja lekcji koleżeńskich, lekcji otwartych praca w zespołach przedmiotowych - organizacja lekcji koleżeńskich, lekcji otwartych prowadzenie rad samokształceniowych na tematy ważne i doskonalące procesy wychowawcze w szkole, - wspólne warsztaty: przekazywanie ważnych informacji, wymiana doświadczeń po odbytych szkoleniach zewnętrznych nt. wychowania i profilaktyki (pedagog, pedagog specjalny, nauczyciele).
|
Pedagog szkolny
Ewa Gwozdowicz- Wojciechowska
„TWOJA PRZYSZŁOŚĆ Z NASZĄ SZKOŁĄ”
77-330 - Czarne (woj. pomorskie)
ul. Leśna 2