Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Plan pracy zespołu wychowawczego 2024/25

PLAN PRACY ZESPOŁU WYCHOWAWCZEGO NA ROK SZKOLNY 2024/2025

 

SKŁAD ZESPOŁU:

EWA GWOZDOWICZ- WOJCIECHOWSKA

ANITA FORYSZEWSKA

BEATA MAKARYK

KATARZYNA FUSIARA

RADOSŁAW KAMIŃSKI

MAŁGORZATA ZINKIEWICZ

GRZEGORZ ZASADA

HANNA BĄK

MARZENA MONTUSIEWICZ

BOGUMIŁA ZATORSKA

MONIKA CHOJNOWSKA

EMILIA MARCINOWSKA

MAREK BEATA

KRZYSZTOF MILEWSKI

MISIUN ADRIAN

LIDIA ANDRUSIECZKO

KATARZYNA FIEREK

MAGDALENA KARCZEWSKA- ŚCIBIŃSKA

LECIEJEWSKI MATEUSZ

BĄK BARBARA

BĄK KAROL

BOCIS MARCIN

CIOSEK JANINA

CZAPIEWSKA MARTYNA

FIGIEL RAFAŁ

GAWLIK EWELINA

IKERT JOANNA

SUSIAK TOMASZ

KUMISZCZA MARCIN

 

Zespół spotyka się minimum dwa razy w semestrze, dodatkowe terminy w razie potrzeb.

                       

L.p.      

ZADANIA

SPOSOBY REALIZACJI

 

1

 

Organizacja pracy Szkolnego

Zespołu Wychowawczego

 

- przygotowanie  planu pracy w oparciu o program wychowawczo- profilaktyczny szkoły;

 

2

- omawianie trudnych sytuacji wychowawczych i dydaktycznych zaistniałych w szkole. Szukanie przyczyn ich powstania oraz sposobów zapobiegania.

 

-  udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami i środowiskiem

- prowadzenie lekcji wychowawczych dotyczących zdiagnozowanych problemów wychowawczych

- informowanie i omawianie z rodzicami trudnych sytuacji wychowawczych;

-  poruszanie kwestii wychowawczych z innymi

członkami zespołu; 

- szkolenia rady pedagogicznej wg. potrzeb

 

3

czuwanie nad przestrzeganiem praw i obowiązków ucznia.

 

-Zapoznanie uczniów i rodziców ze standardami ochrony małoletnich, rozpatrywanie skarg wniesionych przez uczniów, rodziców bądź prawnych opiekunów w przypadkach naruszenia praw ucznia,

-notowanie na bieżąco ocen w zeszytach przedmiotowych oraz w dzienniku elektronicznym w celu umożliwienia rodzicom pełniejszego monitorowania osiągnięć uczniów.      

4

Kształcenie postaw i zachowań sprzyjających funkcjonowaniu w społeczeństwie.

 

-kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich młodzieży odwiedzanie lokalnych miejsc pamięci, udział w akcjach społecznych)

- zapobieganie zachowaniom agresywnym

- pogadanki z pedagogiem szkolnym nt. agresji słownej i bezsłownej, przeprowadzenie ankiet

badających poczucie bezpieczeństwa uczniów w szkole,

- działania antydyskryminacyjne

- wpajanie uczniom szacunku wobec innych wyznań, kultur ,koloru skóry, niepełnoprawnych

- imprezy, zajęcia pozalekcyjne

- koła zainteresowań

5

Kształtowanie w uczniach krytycznej postawy wobec zagrożeń cywilizacyjnych, ekologicznych, zdrowotnych.

 

-udział w akcjach ekologicznych (Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi, selektywna zbiórka odpadów);

-uświadamianie uczniów o zagrożeniach cywilizacyjnych: tzw. „śmieciowym” jedzeniu,

zanieczyszczeniu środowiska, zagrożeniu uzależnieniami (papierosy, alkohol, narkotyki, dopalacze i inne środki psychoaktywne)

- udział w programach profilaktycznych propagujących zdrowe odżywianie i aktywność

Fizyczną zapobieganie zagrożeniom płynącym

z niewłaściwego korzystania z komputera

- bezpieczeństwo w sieci (cyberprzemoc, dyskryminacja, Nadużywanie gier komputerowych)

- przeprowadzenie pogadanek i lekcji o tematyce prozdrowotnej (m.in. o znaczeniu zbilansowanej diety, piciu wody)z udziałem pedagoga szkolnego, pielęgniarki oraz zaproszonych gości.

- wyjazdy na wycieczki

 

6

rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów.

 

-współpraca z nauczycielami prowadzącymi koła

zainteresowań oraz rodzicami

- kształtowanie kreatywności dzieci poprzez umożliwienie uczniom wpływu na metody i formy pracy na lekcji

 

7

Współpraca z Samorządem Uczniowskim w celu rozwijania wśród uczniów samorządności.

 

- pomoc uczniom w realizacji działań SU zgodnie z planem pracy SU

 

8

 

 

Kontakt i współpraca z Poradnią

Psychologiczno-Pedagogiczną.

 

 

 

-kierowanie uczniów (w porozumieniu z rodzicami) do PP-P.

- uwzględnianie opinii i orzeczeń wydanych przez PP-P w pracy dydaktycznej i wychowawczej

- koordynowanie pracy zespołu przy współtworzeniu IPET-ów, WOPFU.

9

 

Rozwijanie systematycznej

współpracy z rodzicami oraz

środowiskiem lokalnym.

 

 

 

 

 

 

 

-organizacja dla rodziców otwartych godzin wychowawczych;

- uwzględnienie opinii rodziców podczas konstruowania klasowych planów wychowawczych;

-aktywizacja rodziców poprzez angażowanie ich w proces nauczania oraz organizację imprez szkolnych

 

10

Wymiana doświadczeń między nauczycielami.

 

praca w zespołach przedmiotowych

- organizacja lekcji koleżeńskich, lekcji otwartych praca w zespołach przedmiotowych

- organizacja lekcji koleżeńskich, lekcji otwartych prowadzenie rad samokształceniowych na tematy ważne i doskonalące procesy wychowawcze w szkole,

- wspólne warsztaty: przekazywanie ważnych

informacji, wymiana doświadczeń po odbytych szkoleniach zewnętrznych nt. wychowania i profilaktyki (pedagog, pedagog specjalny, nauczyciele).

 

 

 

 

Pedagog szkolny

Ewa Gwozdowicz- Wojciechowska

Data dodania: 2022-10-04 22:52:48
Data edycji: 2024-09-15 22:12:15
Ilość wyświetleń: 4177

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

„TWOJA PRZYSZŁOŚĆ Z NASZĄ SZKOŁĄ”

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej