Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Psycholog

Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Czarnem

Plan pracy 

psychologa szkolnego na rok 2025/2026

Plan zawierający zadania i działania przewidziane w roku szkolnym 2025/2026 w Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Czarnem

Czarne, IX 2025






DIAGNOSTYKA PSYCHOLOGICZNA

ZADANIA                                         TERMINY

OSOBY

WSPIERAJĄCE

1. Analiza dokumentacji szkolnej oraz

dokumentów uczniów.                                                  wrzesień

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

2. Diagnostyka warunków mieszkaniowych,

materialnych oraz środowiska rodzinnego -

W razie potrzeby.

zbieranie informacji o sytuacji uczniów poprzez

Na bieżąco.

wywiady z pedagogiem, wychowawcami,

rodzicami, dyrekcją.

3. Diagnoza psychologiczna, opracowywanie

opinii i zaświadczeń na potrzeby szkoły,

W razie potrzeby.

rodziców, Poradni

Na bieżąco.

Psychologiczno-Pedagogicznych, itp.

4. Konsultacje z wychowawcami i

nauczycielami, polegające na wspólnym

W razie potrzeby.

analizowaniu i omawianiu przyczyn

Na bieżąco.

niepowodzeń szkolnych, trudnych zachowań.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

5. Określenie odpowiednich form pomocy

W razie potrzeby.

psychologiczno-pedagogicznej.

Na bieżąco.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy,

● dyrekcja.

6. Prowadzenie diagnoz psychologicznych

(uzależnione od dostępnych narzędzi) w zakresie:

● możliwości szkolnych,

W razie potrzeby.

● intelektu i funkcji poznawczych,

Na bieżąco.

● cech osobowości,

● zaburzeń rozwojowych,

● społeczno-emocjonalnym.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

 

 

 

PORADNICTWO I POMOC PSYCHOLOGICZNA

ZADANIA TERMINY

OSOBY

WSPIERAJĄCE

7. Pomoc w rozwiązywaniu kryzysów

rozwojowych oraz trudności w przystosowaniu

się:

● indywidualne rozmowy z uczniami,

Cały rok.

wychowawcami i nauczycielami,

● wskazywanie osób i instytucji

świadczących różne rodzaje pomocy.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

8. Pomoc w procesie adaptacji uczniów z

doświadczeniem migracyjnym i wojennym.Cały rok.

● pedagog,

● asystent między narodowy

uczniów z

Ukrainy

● nauczyciele i

wychowawcy.

9. Udzielanie pomocy uczniom mającym

trudności w nauce lub sprawiającym trudności

Cały rok.

wychowawcze.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

10. Działania mediacyjne i interwencyjne,

udzielenie pomocy przy rozwiązywaniu trudności

Cały rok.

w kontaktach rodzinnych, rówieśniczych i

środowiskowych.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy

● dyrekcja.

11. Konsultacje i doradztwo psychologiczne:

● dla uczniów,

Cały rok.

● dla rodziców,

● dla nauczycieli i wychowawców.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

 

 

 

 

 

 

PROFILAKTYKA I PSYCHOEDUKACJA

ZADANIA                                   TERMINY

OSOBY

WSPIERAJĄCE

12. Wspieranie wychowawców, zespołów

wychowawczych oraz innych zespołów

problemowo-zadaniowych w działaniach

Cały rok.

wynikających z programu wychowawczego

szkoły i programów profilaktyki.

13. Współpraca z Dyrekcją i Radą Pedagogiczną

w rozwiązywaniu problemów

Cały rok.

dydaktyczno-wychowawczych.

14. Realizacja Programu Wychowawczego i

Cały rok.

Profilaktyki Szkoły, współpraca z instytucjami

pozaszkolnymi w razie potrzeby.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

● pedagog,

● nauczyciele i

wychowawcy.

15. Współpraca z przedstawicielami:

● Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

● Powiatowej Komendy Policji

● Wychowawcami Powiatowej Bursy

Cały rok, zgodnie

Szkolnej

z potrzebami

● Powiatowej Stacji

Sanitarno-Epidemiologicznej

● Z kuratorami sądowymi

● MOPS, GOPS i PCPR

● Pedagog

● Dyrekcja

 

 

 

Plan pracy psychologa szkolnego na rok 2025/2026 jest dokumentem otwartym i może być modyfikowany w zależności od potrzeb uczniów, rodziców oraz priorytetów edukacyjnych państwa. Uwzględnia on nowe regulacje prawne i ma na celu kompleksowe wsparcie społeczności szkolnej.


Opracowała Iryna Volynets

 

 

Data dodania: 2025-11-12 18:04:00
Data edycji: 2025-11-12 18:04:44
Ilość wyświetleń: 8

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

„TWOJA PRZYSZŁOŚĆ Z NASZĄ SZKOŁĄ”

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej