Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny
Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Czarnem
Podstawa prawna:
Ponadto wykorzystano:
Wstęp
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny realizowany w Zespole Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Czarnem opiera się na hierarchii wartości przyjętej przez radę pedagogiczną, radę rodziców i samorząd uczniowski, wynikających z przyjętej w szkole koncepcji pracy.
Treści Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego są spójne ze statutem szkoły, w tym z warunkami i sposobem oceniania wewnątrzszkolnego.
Istotą działań wychowawczych i profilaktycznych szkoły jest współpraca całej społeczności szkolnej oparta na założeniu, że wychowanie jest zadaniem realizowanym w rodzinie i w szkole, która w swojej działalności musi uwzględniać zarówno wolę rodziców, jak i priorytety edukacyjne państwa. Rolą szkoły, oprócz jej funkcji dydaktycznej, jest dbałość o wszechstronny rozwój każdego z uczniów oraz wspomaganie wychowawczej funkcji rodziny.
Wychowanie rozumiane jest jako wspieranie uczniów w rozwoju ku pełnej dojrzałości w sferze fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej, duchowej i społecznej. Proces wychowania jest wzmacniany i uzupełniany poprzez działania z zakresu profilaktyki problemów dzieci i młodzieży.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny jest spójny z zatwierdzonym szkolnym zestawem programów nauczania i uwzględnia wymagania opisane w podstawie programowej.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny określa sposób dążenia do osiągania celów kształcenia oraz realizacji zadań wychowawczych określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Uwzględnia także kierunki i formy oddziaływań wychowawczych, których uzupełnieniem są działania profilaktyczne skierowane do uczniów, rodziców i nauczycieli.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny został opracowany na podstawie diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych oraz innych problemów występujących w środowisku szkolnym, z uwzględnieniem:
Ważnym aspektem programu wychowawczo-profilaktycznego na rok szkolny 2024/2025 jest uświadomienie uczniom znaczenia obowiązujących w szkole standardów ochrony małoletnich oraz wyposażenie ich w umiejętność stosowania ustalonych w nim zasad.
Podstawowym celem niniejszego Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego jest wspieranie dzieci i młodzieży w rozwoju oraz zapobieganie zachowaniom problemowym i ryzykownym. Ważnym elementem realizacji Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego jest kultywowanie tradycji i ceremoniału szkoły.
Podstawowe zasady realizacji Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego obejmują:
Misją szkoły jest kształcenie i wychowanie w duchu wartości i poczuciu odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata, kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, także przedstawicielami innych kultur.
Szkoła zapewnia pomoc we wszechstronnym rozwoju uczniów w wymiarze intelektualnym, psychicznym i społecznym, zapewnia pomoc psychologiczną i pedagogiczną uczniom.
Misją szkoły jest uczenie wzajemnego szacunku i uczciwości jako postawy życia w społeczeństwie i w państwie, w duchu przekazu dziedzictwa kulturowego i kształtowania postaw patriotycznych, a także budowanie pozytywnego obrazu szkoły poprzez kultywowanie i tworzenie jej tradycji. Misją szkoły jest także profilaktyka zachowań ryzykownych, kształtowanie postawy odpowiedzialności za siebie i innych oraz troska o bezpieczeństwo uczniów, nauczycieli i rodziców.
W roku szkolnym 2024/2025 charakter priorytetowy ma profilaktyka i działania pomocowe na rzecz wsparcia psychicznego uczniów oraz wzmacniania poczucia własnej wartości i sprawczości wśród uczniów. Istotne znaczenie odgrywa także rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli.
Celem szkoły jest przygotowanie uczniów do efektywnego funkcjonowania w życiu społecznym oraz do podejmowania samodzielnych decyzji w poczuciu odpowiedzialności za własny rozwój. Uczeń kończący szkołę, posiada następujące cechy:
III. Cele ogólne
Działalność wychowawcza w szkole i placówce polega na prowadzeniu działań z zakresu promocji zdrowia oraz wspomaganiu ucznia i wychowanka w jego rozwoju ukierunkowanym na osiągnięcie pełnej dojrzałości w sferze:
Działalność wychowawcza obejmuje w szczególności:
Działalność edukacyjna w szkole polega na stałym poszerzaniu i ugruntowywaniu wiedzy i umiejętności u uczniów i wychowanków, ich rodziców lub opiekunów, nauczycieli i wychowawców z zakresu promocji zdrowia i zdrowego stylu życia.
Działalność edukacyjna obejmuje w szczególności:
Działalność informacyjna w szkole polega na dostarczaniu rzetelnych i aktualnych informacji, dostosowanych do wieku oraz możliwości psychofizycznych odbiorców, na temat zagrożeń i rozwiązywania problemów związanych z używaniem środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych, nowych substancji psychoaktywnych, wpływu niskiego poziomu kondycji psychicznej na funkcjonowanie w życiu, skierowanych do uczniów oraz ich rodziców lub opiekunów, a także nauczycieli i wychowawców oraz innych pracowników szkoły.
Działalność informacyjna obejmuje w szczególności:
Działalność profilaktyczna w szkole polega na realizowaniu działań z zakresu profilaktyki uniwersalnej, selektywnej i wskazującej.
Działalność profilaktyczna obejmuje:
Działania te obejmują w szczególności:
W roku szkolnym 2024/2025 najważniejsze działania w pracy wychowawczej są ukierunkowane na:
Zadania profilaktyczne programu to:
OBSZAR ROZWOJU INTELEKTUALNEGO
OBSZAR ROZWOJU SPOŁECZNEGO:
OBSZAR ROZWOJU FIZYCZNEGO
OBSZAR ROZWOJU EMOCJONALNEGO
OBSZAR ROZWOJU DUCHOWEGO
VII. Harmonogram działań
Harmonogram PRACY
Zespół Przedmiotów Zawodowych na rok szkolny 2024/2025
LP. |
ZADANIA DO REALIZACJI |
SPOSÓB REALIZACJI |
TERMIN |
OSOBA ODPOWIEDZIALNA |
1. |
Planowanie pracy |
Opracowanie rocznego planu pracy z uwzględnieniem Kompetencji Kluczowych z uwzględnieniem wytycznych MEN na rok szkolny 2024/2025 |
10.09.2025 |
przewodnicząca |
2. |
Aktualizacja programów nauczania Opracowanie szkolnego zestawu programów nauczania przedmiotów zawodowych |
Aktualizacja programów nauczania Opracowanie szkolnego zestawu programów nauczania przedmiotów zawodowych |
Do połowy października |
Wszyscy zawodowcy |
3. |
Diagnozowanie nabytej wiedzy |
Podczas zajęć: obserwacja testy czy egzaminy próbne |
Cały rok szkolny |
Wszyscy zawodowcy |
4. |
Przygotowanie do egzaminów zawodowych |
Podczas zajęć |
Cały rok szkolny |
Wszyscy zawodowcy |
5. |
Przygotowanie pomieszczeń do egzaminów zawodowych. Praca w komisjach egzaminacyjnych |
|
Styczeń,
czerwiec |
informatycy
Wszyscy zawodowcy |
6. |
Promocja kierunków technicznych |
Wyjazdy do szkół podstawowych
Współpraca z uczelniami wyższymi i zakładami pracy Udział w Dniu Otwartym Przygotowanie ulotek, plakatów, banerów, filmików Udział uczniów w projektach/konkursach Organizacja wycieczek zawodowych Organizacja wydarzeń szkolnych |
Cały rok szkolny |
Wszyscy zawodowcy
Przy współpracy z doradcą zawodowym – Anita Foryszewska Przy współpracy z innymi nauczycielami Andrusieczko Lidia Marcinowska Emilia
Wszyscy zawodowcy Wszyscy zawodowcy
Wszyscy zawodowcy |
7. |
Udział w programach |
|||
1. Program „Szkoła z klasą” – program Dobrostan Psychiczny 2. Program „Zwolnieni z Teorii” – kampanie społeczne |
Zgodnie z regulaminem tego programu Zgodnie z regulaminem tego program |
Czekamy czy szkoła się zakwalifikowała
Cały rok |
Andrusieczko Lidia Marcinowska Emilia Osypova Olena Emilia Marcinowska |
|
8. |
Organizacja konkursów szkolnych |
|||
1.Konkurs fotograficzny „Czarne w obiektywie – Moje miasto o każdej porze roku” 2.Konkurs plastyczny „Barwy biało czerwone w mojej miejscowości” 3.Konkurs fotograficzny „Zabytki i historie Czarnego” 4.Konkurs plastyczny „Plakat na lokalną imprezę kulturalną” 5. Reklama w wielkim mieście
6. Międzyszkolny Konkurs |
Podczas wycieczki zawodowej
Z uczniami szkół podstawowych klasy 8
|
Cały rok szkolny – finał Czerwiec
Listopad i maj
Październik/listopad
Styczeń/luty
Październik lub czerwiec
Maj/czerwiec |
Lidia Andrusieczko
Lidia Andrusieczko
Lidia Andrusieczko
Lidia Andrusieczko Emilia Marcinowska
Emilia Marcinowska Lidia Andrusieczko Krzysztof Milewski Grzegorz Zasada |
|
9. |
Organizacja pleneru fotograficznego |
|||
1.„Czarne miasto 2.„Kino plenerowe – Reklama i życie codzienne w małym mieście” |
Na terenie miasta Czarne Na terenie gminy Czarne |
Czerwiec
czerwiec |
Lidia Andrusieczko Lidia Andrusieczko Emilia Marcinowska
|
|
10. |
Spotkania ze znanymi twórcami |
|||
1. „Lokalni artyści i fotografowie” 2.„Dziennikarze lokalni” 3.„Filmowcy reklamowi” 4.„Specjaliści od social mediów z lokalnego biznesu” |
|
Maj/czerwiec |
Lidia Andrusieczko Emilia Marcinowska
|
|
11. |
Warsztaty |
Warsztaty praktyczne z lokalnymi przedsiębiorcami Zaproponowane przez Bibliotekę Pedagogiczną w Człuchowie |
Maj/czerwiec
Cały rok |
Lidia Andrusieczko Emilia Marcinowska
Lidia Andrusieczko Emilia Marcinowska
|
12. |
Wystawa |
Wystawa prac uczniów o tematyce lokalnej |
czerwiec |
Lidia Andrusieczko |
13. |
Wydarzenia szkolne |
|||
1. Ogólnopolski Dzień Kompetencji Cyfrowych 2.Sztuczna inteligencja 3.Fake news? Sprawdzamy 3. Dzień Bezpiecznego Korzystania Internetu
Tydzień absolwenta Tydzień kompetencji Tydzień zawodowca Cykliczne wydarzenia i nowe (propozycje uczniów)
|
Kurs z Canvy
:
|
12 września 2024 styczeń styczeń 12 luty
Styczeń Luty Marzec Cały rok szkolny |
Wszyscy zawodowcy Wszyscy zawodowcy Wszyscy zawodowcy Informatycy
Wszyscy zawodowcy
przy współpracy |
|
14. |
Szkolne strony internetowe |
|||
1.www.zspczarne.pl 2.szkolna strona na fb
3.strona Kółko Kreatywnych |
Umieszczanie informacji z wydarzeń szkolnych |
Cały rok szkolny |
Lidia Andrusieczko Adrian Misiun Lidia Andrusieczko Ewelina Ostrowska Emilia Marcinowska Lidia Andrusieczko |
|
15. |
Doskonalenie zawodowe i samokształcenie nauczycieli |
|||
1. Udział w konferencjach i szkoleniach, webinarium
2. Udział studiach podyplomowych, kursach i szkoleniach
3. Udział w zebraniach
4. Udział w zebraniach i realizacji w zespołach np. wychowawców, rekrutacji |
1. Online, szkolenia Rady Pedagogicznej, indywidualny udział nauczyciela w webinarium online Przygotowanie pedagogiczne studia podyplomowe Programowanie i bazy danych Szkolenie „Fake news? Sprawdzam! Edukacja w czasach dezinformacji” Szkolenie „Sztuczna inteligencja nalekcji” Jak nauczyć uczniów z mądrego korzystania z AI?” Kurs „Krople uważności”
Kurs Cyfrowego Obywatelstwa i Bezpieczeństwa 3. Udział posiedzeniach ZPZ 4. realizacja na wybranym szczeblu |
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny Wrzesień
Wrzesień
Wrzesień/październik
wrzesień/październik
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny
|
Wszyscy zawodowcy
Tomasz Susiak
Mateusz Leciejewski Emilia Marcinowska
Emilia Marcinowska
Emilia Marcinowska Lidia Andrusieczko
Emilia Marcinowska Lidia Andrusieczko Wszyscy zawodowcy Wszyscy zawodowcy |
|
16
|
Realizacja celów wychowawczych w procesie nauczania |
|||
1. Rozwijanie zainteresowań uczniów 2. Zebrania z rodzicami |
Konkursy, projekty Udział w zebraniach |
Cały rok szkolny Cały rok szkolny |
Wszyscy zawodowcy Wszyscy zawodowcy |
Technik informatyk – kwalifikacje:
INF.02. Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
symbol cyfrowy za
Technik programista – kwalifikacje:
INF.03 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
INF.04 Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
Technik fotografii i multimediów:
AU.23 Rejestracja, obróbka publikacja obrazu
AU.28 Realizacja projektów multimedialnych
Technik reklamy – kwalifikacje:
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Plan pracy nauczycieli Zespołu Przedmiotów Ogólnokształcących
2024/2025
L.P.
|
ZADANIA/PRZEDSIĘWZIĘCIA |
NAUCZYCIEL ODPOWIEDZIALNY ZA WYKONANIE ZADANIA |
TERMIN REALIZACJI |
KIERUNKI REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOL. 2024/2025 * |
|
Zorganizowanie i przygotowanie uczniów do ogólnopolskiej akcji "Narodowe czytanie" |
M. Zinkiewicz |
wrzesień |
2 |
|
Wyjazd do kina klasy ILO i kl. IILO2– integracja klas |
M. Zinkiewicz K. Fusiara |
wrzesień |
3 |
|
Ognisko kl. IIILOw |
B. Marek |
wrzesień |
3 |
|
Zajęcia integracyjne dla uczniów klas I. |
O. Osypova J. Ciosek |
wrzesień |
3 |
|
Międzyklasowy Turniej Halowej Piłki Nożnej Chłopców – „FUTSAL 2024” |
R. Kamiński |
wrzesień |
1, 3 |
|
Europejski Dzień Języków Obcych |
M. Czapiewska, M. Montusiewicz A. Misiun |
wrzesień/ październik |
2, 4, 7 |
|
Szkolny turniej pente |
Ks. R. Figiel |
październik |
1, 2, 3, 5, 6 |
|
Szkolny Dzień Fitnessu |
M. Chojnowska |
październik |
1, 3 |
|
Przygotowanie części oficjalnej apelu ślubowania klas pierwszych i mundurowych połączonych z obchodami Dnia Edukacji Narodowej |
M. Zinkiewicz |
październik |
|
|
Kotowanie |
R. Kamiński |
październik |
1, 3 |
|
Organizacja dnia zdrowia psychicznego |
O. Osypova |
październik |
3 |
|
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy o Prawie Wyborczym „Wybieram Wybory”. |
B. Marek |
październik |
2 |
|
Konkurs matematyczny klas pierwszych |
G. Zasada |
październik |
5 |
|
Połowinki kl. IIILO, kl. IIILOw i kl. IIITIR |
B. Marek M. Montusiewicz B. Zatorska |
październik |
|
|
Organizacja Mistrzostw Powiatu Człuchowskiego w tenisie stołowym dziewcząt i chłopców w ramach rywalizacji „XXV Licealiady Młodzieży Szkolnej” 2024 – 2025 |
R. Kamiński |
październik/listopad |
1, 3 |
|
Przygotowanie plakatów z okazji Światowego Dnia Cukrzycy. Pogadanka z zaproszonym gościem na temat tego jak należny zareagować, kiedy osoba chora na cukrzyce złe się poczuje lub straci przytomność w ramach Światowego Dnia Cukrzycy. |
O. Osypova |
listopad |
3 |
|
Szkolny konkurs wiedzy „Do Niepodległości” |
B. Marek B. Bąk |
listopad |
2 |
|
Ogólnopolska akcja "Szkoła do hymnu" z okazji obchodów święta 11 listopada, |
M. Zinkiewicz |
listopad |
2 |
|
Konkurs historyczno – plastyczny „ Z całego serca życzę Ci Polsko...” |
B. Marek L. Andrusieczko |
listopad |
2 |
|
Szkolny konkurs matematyczny „Matematyka na wesoło” |
G. Zasada |
listopad |
5 |
|
Noc filmowa |
M. Zinkiewicz K. Fusiara |
listopad/grudzień |
3 |
|
Mikołajkowy wewnątrzszkolny turniej piłki siatkowej |
M. Chojnowska R. Kamiński |
grudzień |
1, 3 |
|
W pogoni za Grinchem |
B. Makaryk |
grudzień |
3 |
|
Mikołajkowy turniej e-sportowy |
G. Zasada |
grudzień |
4 |
|
Szkolny konkurs z okazji Dnia AIDS |
K. Fusiara |
grudzień |
1 |
|
Udekorowanie sal lekcyjnych akcentami świątecznymi |
wychowawcy |
grudzień |
3 |
|
Wigilie klasowe |
wychowawcy |
grudzień |
3 |
|
Udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy (kiermasz ciast, zbiórka gadżetów na loterię fantową oraz licytację) |
K. Fusiara L. Andrusieczko |
grudzień - styczeń |
3 |
|
Młodzież zapobiega pożarom - konkurs |
B. Zatorska |
grudzień/luty |
2 |
|
Konkurs ortograficzny |
M. Zinkiewicz H. Bąk |
styczeń |
|
|
Bal studniówkowy |
H. Bąk G. Zasada |
styczeń |
|
|
Taniec przeciwko przemocy wobec kobiet |
M. Chojnowska |
luty |
1, 3 |
|
Obóz sportowo – rekreacyjny w Zakopanem |
R. Kamiński |
luty |
1, 3 |
|
Przygotowanie plakatów z okazji Dnia Walki z Depresją, jak poradzić sobie z depresją |
O. Osypova
|
luty |
3 |
|
Noc filmowa |
M. Zinkiewicz, K. Fusiara |
luty |
3 |
|
Prowadzenie lekcji na temat "MÓZGU". |
O. Osypova |
marzec |
3 |
|
Przygotowanie plakatów z okazji Dnia Kolorowych Skarpetek i Światowego Dnia Zespołu Downa |
O. Osypova |
marzec |
3 |
|
Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych – zajęcia warsztatowe |
B. Marek B. Bąk |
marzec |
2 |
|
Konkurs wiedzy o samorządzie terytorialnym |
B. Marek |
marzec |
2 |
|
Rajd pieszy „Szlakiem historii obozów Hammerstein” |
B. Marek L. Andrusieczko |
marzec |
2 |
|
Dzień Matematyki |
G. Zasada |
marzec |
5 |
|
Dzień liczby π |
G. Zasada |
marzec |
5 |
|
Dzień otwarty szkoły |
wszyscy nauczyciele |
marzec |
|
|
Organizacja „Dnia Sportu” w ramach „Otwartych drzwi” dla uczniów klas podstawowych w naszej szkole: turniej piłki siatkowej dziewcząt i chłopców |
R. Kamiński |
marzec |
1, 3 |
|
Szkolny turniej warcabów tureckich |
Ks. R. Figiel |
marzec |
1, 2, 3, 5, 6 |
|
Międzyszkolny Konkurs Piosenki Obcojęzycznej |
M. Czapiewska M. Montusiewicz A. Misiun |
marzec |
4, 7 |
|
Dzień Zdrowia |
K. Fusiara,
|
marzec/kwiecień |
1 |
|
Przygotowanie plakatów na temat szkodliwość napojów energetycznych na zdrowie uczniów. |
O. Osypova |
kwiecień
|
3 |
|
Akcja społeczno – edukacyjna „Żonkile” |
B. Marek B. Bąk |
kwiecień
|
2 |
|
Apel na zakończenie roku szkolnego klas maturalnych |
M. Montusiewicz B. Marek B. Zatorska |
kwiecień |
|
|
W barwach biało – czerwonych – konkurs fotograficzny |
B. Marek L. Andrusieczko |
kwiecień – maj |
2 |
|
Święto Konstytucji 3 maja – szkolny konkurs wiedzy |
B. Marek B. Bąk |
maj |
2 |
|
Przygotowanie plakatów z okazji Światowego Dnia bez Tytoniu |
O. Osypova |
maj |
3 |
|
Kilkudniowa wycieczka szkolna krajowa lub zagraniczna |
M. Zinkiewicz K. Fusiara |
maj/czerwiec |
1, 2, 3 |
|
Szkolny turniej szachów tajskich |
Ks. R. Figiel |
maj |
1, 2, 3, 5, 6 |
|
Wewnątrzszkolny meeting lekkoatletyczny |
M. Chojnowska |
czerwiec |
1, 3 |
|
Przygotowanie szkolnego konkursu „ Łódka z recyklingu”, konkurs na wesoło z fizyki oraz pozyskanie nagród |
B. Marek |
czerwiec |
5 |
|
Wycieczka do Gdańska |
B. Marek M. Montusiewicz |
|
1, 2, 3 |
|
Wycieczka klasowa |
B. Makaryk |
|
1, 2, 3 |
|
Człuchowskie Stowarzyszenie Honorowych Dawców Krwi - prelekcja oraz pierwsza pomoc |
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
1 |
|
Spotkanie z policjantem- prelekcja na temat cyberprzemocy |
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
4 |
|
Zajęcia z pedagogiem- zdrowie psychiczne, emocje, poczucie własnej wartości, empatia
|
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
3 |
|
Spotkanie z wolontariuszami ze Stanów Zjednoczonych
|
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
3 |
|
Prelekcja - używki, energetyki - Sanepid
|
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
1 |
|
DKMS - I ty możesz uratować komuś życie- zostań dawcą szpiku
|
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
1 |
|
Profilaktyka raka piersi
|
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
1 |
|
Ars, czyli jak dbać o miłość |
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
1 |
|
Konkurs - Słowo też boli |
E. Gwozdowicz – Wojciechowska J. Ciosek |
|
4 |
|
Nauka maturzystów tańca poloneza |
M. Chojnowska |
od listopada do stycznia |
1, 3 |
|
Koło gier logicznych (cel dodatkowy – przygotowanie drużyny do mistrzostw świata w grach |
Ks. R. Figiel |
od września do czerwca |
1, 2, 3, 5, 6 |
|
Uczestnictwo w zawodach sportowych w ramach „XXV Licealiady Młodzieży Szkolnej” 2024 – 2025 |
M. Chojnowska R. Kamiński |
od września do czerwca |
1, 3 |
|
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych SKS 2024/2025 w ramach przygotowania do „XXV Licealiady Młodzieży Szkolnej” 2024 – 2025 |
M. Chojnowska R. Kamiński |
od września do czerwca |
1, 3 |
|
Przygotowanie do matury - egzaminy próbne ustne i pisemne |
Nauczyciele uczący w klasach maturalnych |
od września do maja |
|
|
Pomoc przy organizacji imprez szkolnych (oprawa audio-wideo, sprzęt) |
A. Misiun |
od września do czerwca |
|
|
Zajęcia dodatkowe z języka polskiego dla uczniów z Ukrainy (język polski jako obcy) |
M. Zinkiewicz |
od września do czerwca |
7 |
|
Konsultacje dla maturzystów |
Nauczyciele uczący w klasach maturalnych |
od września do maja |
|
|
Współpraca ze środowiskiem lokalnym |
B. Makaryk |
od września do czerwca |
|
|
Opieka nad pocztem sztandarowym |
G. Zasada R. Kamiński |
od września do czerwca |
|
|
Pomoc w procesie adaptacji uczniów z Ukrainy. |
O. Osypova |
od września do czerwca |
7 |
|
Określenie odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
O. Osypova |
od września do czerwca |
3 |
|
Pomoc w rozwiązywaniu kryzysów rozwojowych oraz trudności w przystosowaniu się: indywidualne rozmowy z uczniami, wychowawcami i nauczycielami, wskazywanie osób i instytucji świadczących różne rodzaje pomocy. |
O. Osypova |
od września do czerwca |
3 |
|
W razie potrzeby prowadzenie diagnoz psychologicznych (uzależnione od dostępnych narzędzi) w zakresie: możliwości szkolnych, intelektu i funkcji poznawczych, cech osobowości, zaburzeń rozwojowych, społeczno-emocjonalnym |
O. Osypova |
od września do czerwca |
3 |
|
Pomoc w rozwiązywaniu kryzysów rozwojowych oraz trudności w przystosowaniu się: indywidualne rozmowy z uczniami, wychowawcami i nauczycielami, wskazywanie osób i instytucji świadczących różne rodzaje pomocy. |
O. Osypova |
od września do czerwca |
3 |
|
Koordynator akcji: - “Podstępne WZW”, - “Znamię! Znam je?” |
K. Fusiara |
od września czerwca |
1 |
|
Udział w uroczystościach państwowych |
Wszyscy nauczyciele |
od września do czerwca |
2 |
|
Szkolenia w zależności od potrzeby |
Wszyscy nauczyciele |
od września do czerwca |
|
|
Współpraca z instytucjami lokalnymi |
Wszyscy nauczyciele |
od września do czerwca |
6 |
* Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
Plan pracy ma charakter otwarty i może ulec zmianom podczas roku szkolnego.
Plan pracy sporządziła w porozumieniu ze wszystkimi nauczycielami przedmiotów ogólnokształcących: Katarzyna Fusiara
VIII. Zasady ewaluacji programu wychowawczo-profilaktycznego
Ewaluacja programu polega na systematycznym gromadzeniu informacji na temat prowadzonych działań, w celu ich modyfikacji i podnoszenia skuteczności programu wychowawczo-profilaktycznego. Ewaluacja przeprowadzana będzie poprzez:
Ewaluacja programu przeprowadzana będzie w każdym roku szkolnym przez zespół ds. Ewaluacji Szkolnego Programu Wychowawczo-Profilaktycznego powołany przez dyrektora. Zadaniem Zespołu jest opracowanie planu ewaluacji, organizacja badań oraz opracowanie wyników. Z wynikami prac zespołu w formie raportu ewaluacyjnego zostanie zapoznana rada pedagogiczna i rada rodziców.
Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny został uchwalony przez Radę rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Czarnem w dniu 11.09.2024 r.
„TWOJA PRZYSZŁOŚĆ Z NASZĄ SZKOŁĄ”
77-330 - Czarne (woj. pomorskie)
ul. Leśna 2