PLAN PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH IM. JANA PAWŁA II
Plan pracy powstał zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, Statutem Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Czarnem i Szkolnym Programem Wychowawczo- Profilaktycznym.
Zamierzam w zakresie:
- na bieżąco, na podstawie dostarczonych opinii i orzeczeń z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej lub Poradni Zdrowia Psychicznego analizować zalecane formy i metody pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniowi przez szkołę, nadzorować prawidłowość dostosowania wymagań edukacyjnych wobec ucznia z dysfunkcjami oraz współpracować z nauczycielami prowadzącymi zajęcia,
- prowadzić systematyczny monitoring problemów dydaktyczno – wychowawczych, indywidualne wywiady, rozmowy z uczniami i rodzicami motywujące do korzystania z poszerzonej diagnozy w PP-P,
- konsultowanie indywidualnych przypadków ze specjalistami np.; psychologiem, lekarzem, kuratorem, itd.
- prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię z poradni psychologiczno pedagogicznej
- prowadzić indywidualne rozmowy z uczniami będącymi w trudnej sytuacji życiowej,
- udzielać wsparcia uczniom i ich rodzinom będącym w trudnej sytuacji szkolnej bądź życiowej, pomagać w dotarciu do specjalistów z zakresu psychoterapii lub innych instytucji odpowiadającym problemom,
- organizować i prowadzić zajęcia profilaktyczne dla uczniów dostosowane do bieżących problemów i potrzeb młodzieży,
- prowadzić konsultacje (osobiste, telefoniczne, mailowe,) dla rodziców i nauczycieli według zaistniałych potrzeb,
- współpracować z pedagogiem specjalnym, psychologiem.
- zapoznać uczniów, rodziców i nauczycieli z treścią Programu wychowawczo – profilaktycznego, standardami ochrony małoletnich,
- kształtować i wychowywać w duchu wartości i poczuciu odpowiedzialności, miłości do ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego,
- rozpoznawać warunki bytowe uczniów poprzez indywidualne rozmowy z uczniami i ich rodzicami,
- organizować dla uczniów spotkania dotyczące profilaktyki uzależnień i chorób społecznych zgodnie z harmonogramem,
- udostępniać materiały edukacyjne, ulotki, broszury, adresy stron internetowych dotyczące aktualnych problemów,
- kształtować postawy prozdrowotne,
- przeciwdziałać przemocy rówieśniczej,
- wspierać uczniów w kryzysach psychicznych.
- przygotować tematykę zajęć wychowawczych na bieżący rok szkolny,
- wyszukać i udostępnić nauczycielom materiały związane z problemami okresu adolescencji, profilaktyką uzależnień i niepowodzeń szkolnych i inne,
- systematycznie monitorować wraz z wychowawcami klas realizację obowiązku szkolnego, pisemnie lub ustnie informować rodziców o nieusprawiedliwionych nieobecnościach na zajęciach lekcyjnych oraz w razie konieczności wdrażać procedurę dyscyplinującą ucznia i rodzica,
- udzielać nauczycielom wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zaistniałych w klasie oraz aktualnych problemów wychowawczych.
- uzupełniać podręczną biblioteczkę, zawierającą propozycje z zakresu pomocy psychologicznej i pedagogicznej, pomocy dydaktycznej, filmy edukacyjne oraz inne materiały,
- na bieżąco dokumentować realizowane zadania w dzienniku pedagoga, prowadzić ewidencje uczniów potrzebujących szczególnej opieki ze strony szkoły,
- uzupełniać wiedzę i zdobywać nowe umiejętności poprzez samodoskonalenie oraz udział w rozmaitych formach kształcenia zawodowego.
- opracowywać ankiety w celu monitorowania sytuacji wychowawczej a ich dane statystyczne, wyniki i analizy udostępniać społeczności szkolnej,
- uczestniczyć w spotkaniach Zespołu Wychowawczego, oraz na posiedzeniach Rady Pedagogicznej,
- brać czynny udział w szkolnych uroczystościach, wycieczkach i imprezach oraz uczestniczyć w organizacji szkolnych i pozaszkolnych konkursach.
Opracowała
Ewa Gwozdowicz- Wojciechowska
„TWOJA PRZYSZŁOŚĆ Z NASZĄ SZKOŁĄ”

77-330 - Czarne (woj. pomorskie)
ul. Leśna 2